Tehnika in tehnologija

1. in 2. teden
3. in 4. teden
5. in 6. teden
7. in 8. teden
9. in 10. teden

 

11. teden: 1.-5. 6. 2020, 12. in 13. ura,

Gonila: Ročični mehanizem – navodilo za delo

Ročični mehanizem, gradivo

  1. OCENA V ČASU DELA NA DALJAVO – 8. razred

Prva ocena je sestavljena iz nalog, ki ste jih morali opraviti od doma v marcu in aprilu. Naloge, ki ste jih morali opraviti pa so bile:

  • Izdelek iz kovine: lopatica, piščalka, ali lesa:ptičja valilnica, hotel za žuželke ali iz lesenih sladolednih palčk ali kljukic ali iz rolic toaletnega papirja ali iz poljubnega materiala -priloge v navodilih za delo
  • ogled filma Cena plastike; z odgovori
  • odgovori v Spletni učilnici o Kovinah (najkasneje od 22. 4. imate vsi dostop do eAsistenta)
  • Izdelek: zaščitna maska iz papirnate brisače ali blaga
  • TD Motorji-odgovori in izdelek veternica
  • odgovori v Spletni učilnici o Motorjih (samo kdor ima dostop do eAsistenta)
  • TD Prometna varnost-odgovori v Nalogah za učence; Vprašalnik o uporabi mobitela; Priprava kolesa na vožnjo (fotografije)

Zamudniki lahko še pošljete manjkajoče naloge za dvig ocene v tem 9. tednu.

 

9. in 10. teden: PRENOS GIBANJA OD MOTORJA DO ORODJA

potreben prenos projekcije: ZobniskaGonila

 

7. in 8. teden: Gonila

Gonila gradivo

 

Prvomajske počitnice

 

5. in 6. teden:

Pozdravljeni osmošolci!

Nekateri ste že vestno opravili vse svoje zadolžitve, večina pa še ne. V tem in naslednjem tednu še zbiram:

– vaše izdelke iz lesa ali drugih materialov,

– odgovore na vprašanja iz filma Cena plastike,

– masko iz papirnate brisače,

– izdelek-vetrnico in odgovore na  vprašanja iz TD Motorji, 14.4.2020.

 

Pošiljate mi lahko tudi na mail:

verdev.danica@gmail.com

Uspešno delo vam želim in ostanite zdravi.

Danica Verdev

3. in 4. teden pouka na daljavo: 5., 6. ura-TIT za 8. razred

Osmošolci ste v preteklih dveh tednih dobili navodila za izdelavo izdelka, ki ga izdelate iz materiala, katerega imate doma na voljo. Faze dela vmes fotografirajte in mi pošljite fotografije, na katerih naj se vidi, kdo izdeluje. Pošljite seveda tudi fotografijo končnega izdelka. Pošljite mi jih preko Komunikacije v eAsistentu. Zraven pripišite tudi, če ste naleteli na kakšne težave…ali kakšno drugo pripombo.

Druga vaša naloga je bila ogled fila z naslovom Cena plastike. Zraven ste dobili vprašanja, na katera morate odgovoriti. Tudi te odgovore fotografirajte in mi jih pošljite. Tako imam evidentirano vaše delo.

In nazadnje imate še v Spletni učilnici eAsistenta nekaj vprašanj iz poglavja Kovine, da nanje odgovorite. Vaše rezultate vidim.

*Poleg tega imate še dodatno nalogo za izdelek, ki vam v današnji situaciji pride še kako prav: izdelaj si zaščitno masko. Tudi to fotografirajte in mi pošljite. Navodilo zanjo najdeš na:

https://www.youtube.com/watch?v=6gDT4nulRPM&feature=emb_title

Uspešno delo vam želim in ostanite zdravi.

Danica Verdev

1. in 2. teden:
Pouk 8. c dekleta – četrtek 8. b fantje – petek, 8. c fantje, 8. b dekleta
3. in 4. ura

Spoštovani osmošolci! – 1., 2. ura- Navodilo za delo izdelkov doma

V torek, 24.3.2020, imajo 1. in 2. uro: skupina 8.a-Dekleta/ prejšnji teden 8. a fantje

V času, ko ste doma, se lahko posvetite tudi ročnemu delu. Morda imate možnost delati v delavnici z očetom, starim očetom, stricem… Izkoristite to možnost in v teh dveh tednih naredite izdelek, ki pa naj bo delo vaših rok, ne odraslih. Spodaj imate naštetih več predlogov za izdelke, ki jih najdete na spletnih straneh. Odločitev je vaša, odvisna pa naj bo od materialnih pogojev, ki jih imate za izdelovanje.

  1. Možnost:

Če imate doma ostanke pločevine, škarje za pločevino, pilo, vrtalni stroj…izdelajte po priloženem načrtu lopatico iz kovine. Načrt lahko prilagodite svojim idejam-npr. izdelate smetišnico, piščalko

Načrt izdelave piščalke iz kovine

Pomembno pa je, da pri delu upoštevate pravila za varno delo, da zaščitite oči z zaščitnimi očali, spnete obleko in lase, pri delu s pločevino uporabljajte zaščitne rokavice. Pri delu pa naj vas nadzoruje odrasla oseba (starš, stric…).

Pri izdelavi izdelka pa fotografirajte posamezne faze dela:

Najprej pripravite ves material in orodje-1. fotografija.

Zarisovanje, označevanje lukenj-2. fotografija

Rezanje-3. fotografija

Vrtanje-4. fotografija

Piljenje-5. fotografija

Brušenje-6. fotografija

Spajanje (kovičenje, vijačenje)-7. fotografija

Končan izdelek- 8. fotografija

Fotografij je lahko tudi več. Fotografirajte se zraven izdelka. Ko boste v šoli, mi boste pokazali izdelek in fotografije. Izdelek mora biti tudi podpisan.

  1. Možnost

Če pa imate doma les in orodja za obdelavo lesa, pa lahko s pomočjo staršev … izdelate ptičjo gnezdilnico ali hotel za žuželke.

Ptičja gnezdilnica:

Povezava na spletu za načrt: https://www.gnezdilnice.si/index.php?path=nacrti_gnezdilnic

Hotel za žuželke:

Primerno zatočišče za pikapolonice: Vse stranice hiške izdelamo iz lesa, le sprednjo stran bomo naredili iz lamel, ki bodo ležale pod kotom 45 stopinj. Priporočljiva globina hišice je 10−12 cm. Notranjost hišice bomo napolnili s slamo, lahko pa tudi z valovito lepenko ali pa trstiko. Hišico prebarvamo z rdečo, ali pa z rjavo barvo, saj ravno ta barva privlači pikapolonice. Ko je hiška narejena, jo postavimo v bližino sadovnjaka ali pa vrta. Hotel za žuželke postavimo jo pod streho, v zavetno lego. Hišica naj bo 1,5−1,8 m dvignjena od tal.

Primerno zatočišče za čebele samotarke: Tudi v tem primeru bomo hotel za žuželke postavili v bližino našega vrta ali sadovnjaka. Lesen obod hiške je enak kot pri hiški za pikapolonice. Le v sredino vstavimo drugačno jedro. Za jedro hiške uporabimo votle dele rastlin, trstika, bambus, lahko tudi opeko ali les. V zadnjih dveh primerih moramo zvrtati luknje premera od 4 do 12 mm. Dolžina votlih delov rastlin povezanih v snope ali lukenj pa naj bo 10−12 cm. Takšno jedro vstavimo vodoravno v leseno hiško, ki jo prav tako postavimo v zavetno lego. Priporočam, da vhod zaščitimo z mrežo, ki nima preveč majhnih lukenj, vhod pa nekoliko poglobimo. S tem zaščitimo prebivalce hiške pred lačnimi kljuni.

Primerno zatočišče za tenčičarice: Hotel za žuželke zanje bomo zgradili iz deščic v obliki kocke. Sprednja stran hiške naj bo poševna, medtem ko naredimo vrata hiške z dnom iz lemel, ki ležijo pod kotom 45 stopinj. Streho naredimo poševno in jo od spredaj malce podaljšamo. S tem bomo nekoliko zavarovali vrata. Tudi to hiško pobarvamo rdeče ali rjavo. V notranjost hiške natresemo kakšno slamo, seno, primerno pa bo tudi suho listje. Takšno hiško postavimo v bližino vrta ali sadovnjaka v zavetno lego in jo privzdignemo na 1,70 m višine.

Primerno zatočišče za navadno strigalico: V tem primeru izberemo star glineni lonček, ki ga obrnemo narobe. Iz nekoliko večjih letev naredimo križ. Letve naj bodo toliko večje, da se bodo dotikale debla in tako omogočile lažji prehod strigalic z drevesa v zatočišče. Na križ privežemo vrvico in jo napeljemo skozi lonček in zadnji konec pričvrstimo na drevo. Notranjost lončka napolnimo s senom ali slamo, zunanjost lončka pa lahko poljubno pobarvamo in dekoriramo, tako da dobi večji izgled.

Nekaj idej najdete na povezavi: https://www.pinterest.com/pin/52072939424519850/

  1. Možnost

Če nimate doma delavnice, pa boste uporabili odpadni material, kot so plutovinasti zamaški, lesene kljukice za perilo, paličice od sladolednih lučk, rolice toaletnega papirja… Lahko poiščete še kakšen material in idejo za izdelek. Namesto naštetega lahko naberete tanjše gladke veje in jih razrežete na ustrezno dolžino. Iz tega naredite uporaben izdelek. Ideje za izdelke pa najdete na naslednjih spletnih straneh.

Izdelki iz plutovinastih zamaškov:

https://www.pinterest.com/pin/407857310006913190/

Izdelki iz lesenih kljukic:

https://www.pinterest.com/pin/829788300074351990/

Izdelki iz lesenih paličic za sladoledne lučke:

https://www.pinterest.com/pin/344877283966725636/

https://www.pinterest.com/pin/592856738435395282/

https://www.pinterest.com/pin/156570524531535894/

https://www.pinterest.com/pin/524880531549994893/

Izdelki iz rolic toaletnega papirja:

https://www.pinterest.com/pin/533113674630180578/

Želim vam, da bi pri delu uživali in se veselim vaših izdelkov!

 

3., 4. ura – Ogled filma Cena plastike

Oglejte si dokumentarni film iz Arhiva RTV Slovenija/Dosje: Cena plastike.

Film je bil na sporedu v ponedeljek, 16.3.2020. Traja 53 minut. K ogledu povabite tudi starše.

https://www.rtvslo.si/tv/znanje?4d=174598338#modal

Ob ogledu, odgovori na naslednja vprašanja:

  1. Kje v Sloveniji je največja tovarna za predelavo odpadkov?
  2. Podjetja, ki se ukvarjajo s predelavo odpadkov imenujemo Družbe za ravnanje z odpadno embalažo. Katere so v Sloveniji?
  3. Kaj se zgodi z odpadki po tem, ko jih odvržemo v zabojnike?
  4. Kje so sežigalnice odpadkov v Sloveniji?
  5. Katera sežigalnica za gospodinjske odpadke pri nas je največja?
  6. Pri kolikšni temperaturi poteka sežig odpadkov?
  7. Kaj ostane po sežigu odpadkov in kam ti ostanki gredo?
  8. Kje pa poteka sosežig odpadkov v Sloveniji?
  9. V čem je razlika med sežigalnicami odpadkov in med sosežigom odpadkov?
  10. Kako poteka reciklaža odpadne embalaže? Kaj izdelajo iz dobljenih granulatov?
  11. Kaj lahko ti narediš, da bo odpadne embalaže manj?

List z odgovori podpiši in ga prinesi k uri TIT, ko se vrnemo v šolo.

*Priporočam tudi ogled izobraževalne oddaje, ki jo najdete v Arhivu RTV Slovenija/Na kratko: Družba brez odpadkov.

Film je bil na sporedu v četrtek, 27.2.2020. Traja 8 minut.

https://www.rtvslo.si/tv/znanje?4d=174670733#modal

 

Pouk za četrtek, 19. 3., TIT 8. c Dekleta

Danes boste dekleta predelale snov o kovinah do konca. V prilogah imate vprašanja in gradiva. Liste z odgovori podpišite in jih boste oddale, ko pridemo nazaj v šolo.

KOVINE-vprašanja

NEŽELEZNE KOVINE-priloge

O ŽELEZNIH KOVINAH

OBDELOVALNI POSTOPKI KOVIN

2. naloga je ogled filma in vprašanja povezana z njim.

 

8.b Fantje – petek, 20. 3.:  podobno, kot je v navodilih zgoraj: izdelek doma in ogled filma Cena plastike.

V četrtek, 26.3.2020, 4. in 5. ura: skupina 8.c-Fantje: enako, kot so imeli ostali osmošolci-izdelava izdelkov ter ogled filma.

8.b Dekleta, petek 27.3.2020: Enako kot so imeli vsi osmošolci v teh dveh tednih: Izdelek in film z vprašanji

(Skupno 3.789 obiskov, današnjih obiskov 1)