Zgodovina

1. teden
2. teden
3. teden
6. teden
7. teden
8. in 9. teden

 

10. in 11. teden: 25. 5. – 5. 6. 2020

6. a in 6. b – 25. 5. in 1. 6. 2020 (4 ure)

Šestošolci, pozdravljeni!

Končali smo s poglavjem ČLOVEK RAZMIŠLJA – IZNAJDBE, KI SO SPREMENILE ŽIVLJENJE LJUDI. Nekateri ste lepo opravili svojo nalogo iz preteklih dveh tednov in mi poslali v pregled. Vaše odzive skozi tedne pouka na daljavo bom upoštevala pri zaključni oceni ob koncu šolskega leta. Vsak zase dobro ve, kako odgovorno je opravljal svoje obveznosti ter koliko truda je vložil v svoje delo.

Ko se srečamo v šoli, bomo vso učno snov pregledno ponovili, kaj neznanega razjasnili … ne skrbite.

V naslednjih dveh tednih boste spoznali novo poglavje ČLOVEK RAZISKUJE – PRVE ZNANOSTI IN NJIHOV ZAČETEK.

Navodila za delo

 

Če imaš kakšno vprašanje, morda česa ne razumeš, se obrni name. V prvem tednu mi ne pošiljaj v pregled. Vzemi si čas in dobro opravi nalogo.

 

Uspešno delo vam želim

 

učiteljica Sabina Žnidar

 

8. in 9. teden: 11. 5. – 22. 5. 2020

6. a in 6. b – 11. 5. in 18. 5 2020 (4 ure)

Šestošolci, pozdravljeni!

Začenjamo z novim poglavjem ČLOVEK RAZMIŠLJA – IZNAJDBE, KI SO SPREMENILE ŽIVLJENJE LJUDI. V dveh tednih boste ob pomoči različnih virov spoznavali najpomembnejše izume v različnih zgodovinskih obdobjih in njihov vpliv na življenje ljudi.

Navodila za delo

 

Če imaš kakšno vprašanje, morda česa ne razumeš, se obrni name. V prvem tednu mi ne pošiljaj v vpogled. Vzemi si čas in dobro opravi nalogo.

 

Do petka, 8. 5. 2020, ste morali poslati svoje naloge za oceno. Kdor še ni poslal, mora to storiti v tem tednu, sicer bo ocena ostala negativna.

 

Uspešno in ustvarjalno delo vam želim

 

učiteljica Sabina Žnidar

7. teden: 4. 5. – 8. 5. 2020

6. razredi – 4. 5. 2020 (2 uri)

Šestošolci, pozdravljeni

 v mesecu maju, mesecu , ko bo potrebno pridobiti kakšno oceno. Verjamem, da se boste potrudili in uspešno zaključili šolsko leto. Čaka pa vas še kar nekaj dela in preizkušenj, kajne? Skupaj bomo zmogli.

Ne pozabite poslati naloge do 8. 5. 2020.                             (znidar.sabina@gmail.com)

V prvem delu najprej preveri, če si opravil/-a vse obveznosti preteklih tednov, mi morda česa nisi poslal/-a v vpogled, se morda še kdo ni odzval mojemu vabilu …

Danes boste prebrali in zapisali o gradbeništvu danes.

V nadaljevanju boste ponovili in utrdili učno snov, ki smo jo predelali v preteklih tednih pouka na daljavo. Ne bomo hiteli. V prihodnjem tednu pa bomo nadaljevali s preostalimi učnimi vsebinami.

                  Današnji  naslov učne ure je …

                   … GRADBENIŠTVO DANES

Odpri samostojni delovni zvezek, stran 55 – 57 in preberi besedilo.

V zvezek zapiši naslov in prepiši naslednje besedilo.

Na straneh 55 – 57 preberi rubriko Ali veš?

Končali smo drugi veliki sklop ČLOVEK USTVARJA – GRADBENI DOSEŽKI.

Preveri svoje znanje ob pomoči naslednjih vprašanj.

Če ne gre, pobrskaj po svojem zvezku in samostojnem delovnem zvezku. Tisti, ki ste do sedaj pridno opravljali svoje naloge, boste znali poiskati pravilen odgovor.

Ponovil/-a si učno snov drugega sklopa. Vprašanja za prvi sklop že imate, ker sem vam jih že posredovala. Če ne najdeš, poišči na spletni strani (1. teden), še vedno je navedeno vse, kar ste morali opraviti.

To je za teden po prvomajskih praznikih vse. Če težav z odgovori nisi imel/-a, je cilj dosežen.

Da bi vestno, odgovorno in uspešno opravljali šolske obveznosti

želim Sabina Žnidar

Prvomajske počitnice

 

5. in 6. teden: 20. 4. 2020

5. teden: odpadli uri zaradi praznika

6. teden: 20. 4 – 24. 4. 2020

6. a in 6. b razred – 20. 4. 2020 (2 uri)

Šestošolci, pozdravljeni!

Pouk nam pogosto odpada in nismo toliko v stiku, kot bi morali biti. Z vprašanjem, kako vam poenostaviti delo, da bi vsi uspešno in brez pomoči staršev opravili svoje naloge, se ukvarjam že šesti teden. Veste, da si zapomnimo približno 90% tega, kar sami naredimo? Verjetno tudi vi ugotavljate, da je biti v šoli, biti pri pouku – lepo, enostavno, je privilegij …  Slovenski pregovor pravi, da ne vemo, kaj imamo, dokler ne izgubimo.

 

VSEM ŠESTOŠOLCEM 6. a in b:

Še vedno velja, da pripravite referate do 8. maja 2020 (zapis samo ključnih podatkov, slikovno gradivo, zanimivosti, aktualizacija – primerjava s sedanjostjo). Naloga mora vsebovati naslovno stran, uvod, jedro, zaključek ter uporabljene vire in literaturo. Če je kdo naredil kakšen izdelek, maketo … jo lahko poslika. Uporabite svoj SDZ 6, različne spletne strani in pa seveda, malo pobrskajte po domači knjižnici. Naloga naj bo izvirna – tvoja in ne povzeta s spletne strani. Potrudi se in uspelo ti bo!

Nekateri ste se mi že javili in poslali naloge v vpogled, kar je dobro in si beležim. Dobili ste povratno informacijo. Tako spremljam delo in napredek vsakega posameznika. Ostali pa …

… pričakujem vaš odziv, naloge v vpogled …

Nazadnje smo obravnavali Gradbeništvo v času starih Grkov in Rimljanov ter Gradbeništvo v srednjem veku. Upam, da imate vsi zapise v svojih zvezkih, saj je bilo dovolj časa. Podrobneje bomo te vsebine obravnavali v višjih razredih. Danes bomo z delom nadaljevali. Ena ura je namenjena obravnavi nove snovi, drugo uro pa boš samostojno ponovil/-a osvojeno snov današnjega dne.

Vprašanja za prvi sklop “Ostanki preteklosti – spoznavajmo zgodovino” že imate, ste že odgovarjali, utrjevali (kdor nima, naj poišče – klik na spletno stran šole, pouk na daljavo, razred, predmet in malo pobrskaj).

 

Danes boš spoznal/-a, zakaj so gradili cerkve in čemu so služile ter s kakšnimi dejavnostmi so se ukvarjali v samostanih. Prav tako pa bo zanimivo spoznati gradbeništvo pred 200 leti ali kakšna so bila nova mesta. V mestih so porušili obzidja, da so se mesta lahko širila… Nastajala so bivališča delavcev, meščanskega srednjega sloja in bogatih meščanov. Razlike med ljudmi so bile velike. Industrija je začela spreminjati življenje ljudi, podobo mest …

 

                    Prvi današnji  naslov učne ure je …

      … KO SO SVETIŠČA ZAMENJALE CERKVE IN SAMOSTANI

Da ti bo lažje in da se ne mučiš z odgovori na vprašanja, sem tokrat pripravila zapis. Tvoja prva naloga je, da prebereš besedilo v SDZ, str. 50 – 52, nato pa prepišeš v svoj zvezek naslednje besedilo. Znotraj besedila imaš vprašanja, na katera boš moral/-a znati odgovoriti ustno.  Preberi ALI VEŠ?

          Drugi naslov pa je …

 

GRADBENIŠTVO V NOVEM VEKU

 

Preberi učno snov v SDZ, str. 53 – 54. Je težko razumljivo? 

 

Sedaj pa prepiši v svoj zvezek naslednje besedilo.

 

V SDZ, str. 54, reši nalogo 3. Beri z razumevanjem in ustrezno dopolni.

 

Preberi ZANIMIVOST: (ne prepisuj)

  • Največje mesto v 19. stoletju je bil London: leta 1800 je imel en milijon prebivalcev, leta 1900 pa že 6,7 milijonov.
  • Rudarske kolonije v Trbovljah so bila najemniška stanovanja, ki so jih gradili podjetniki za svoje delavce v bližini tovarn in rudnikov.

Počasi zaključujemo drugo veliko poglavje po našem učnem načrtu. Naslednje, ki nas čaka, pa bo za marsikoga še bolj zanimivo, saj boste spoznali najpomembnejše IZUME skozi različna zgodovinska obdobja.

 

ZA RADOVEDNE v reševanje (tiste, ki se želite preizkusiti):

Vaje današnje učne snovi rešuješ in se preveriš na straneh 52 – 55:

  • Interaktivni samostojni delovni zvezek za zgodovino v 6. razredu na povezavi:

https://www.ucimte.com/?q=interaktivni_ucbenik_prost_dostop/1000140#/stran53

 

POMEMBNO: Sporoči mi, kako si bil/-a uspešen/-na (znidar.sabina@gmail.com)

                         Ne pozabi na IME, PRIIMEK in RAZRED.

                         Ne pošiljaj mi več, prosim, toliko prilog! (nekateri pošljete v vpogled tudi

tisto, kar ste imeli za prepisati ali kopije iz SDZ-ja).

 

Bodite uspešni, ustvarjalni, uživajte v druženju z domačimi in pazite nase.

Sabina Žnidar

 

3. in 4. teden (30. 3. ŠD, po začasnem urniku predmet ponovno 6. 4.)

6. a in 6. b razred

Šestošolci, pozdravljeni

v 3./4. tednu pouka na daljavo. Ste se že privadili novemu načinu dela in si že znate razporediti obveznosti? Upam, da uspete šolske obveznosti opraviti sami, da ne obremenjujete staršev in imate kaj časa tudi zase. Če naletite na kakšno oviro, mi pišite (znidar.sabina@gmail.com). Tudi sama iščem načine, kako vam približati vsebine in poenostaviti delo, saj nikomur ni lahko. Skupaj bomo zmogli, kajne?

VSEM ŠESTOŠOLCEM: Pripravite referate, da bo delo hitreje steklo, ko se srečamo. Uporabite svoj SDZ 6, različne spletne strani in pa seveda, malo pobrskajte po domači knjižnici. Pripravite do 8. maja 2020. Če bo pouk takrat še vedno potekal na daljavo, se bomo dogovorili. Sproti vas bom obveščala, ne skrbite.

Tudi tokrat sem pripravila delo za dve šolski uri, po malce spremenjenem urniku, tako, da si čas dobro organizirajte. Osvojili boste bistvo pri posamezni snovi. Potrebuješ svoj SDZ 6 in pa povezavo do iRokus-a, kjer si lahko ogledaš vsebine na malo drugačen način. Podobno si delal/-a že v preteklem tednu.

Ko boš opravil/-a naloge, časa imaš dovolj, saj boš imel/-a predmet enkrat tedensko, mi pošlji v pregled (poslikaš in pošlješ na e-naslov) in si bom zabeležila. Tako bom spremljala tvoje delo, ti kaj svetovala.

1. URA

Danes boš spoznal/-a, kakšno je bilo …

GRADBENIŠTVO V ČASU STARIH GRKOV IN RIMLJANOV

  1. V samostojnem delovnem zvezku, str. 43 do 46, preberi učno snov in si oglej vse slike. V zvezek zapiši zgoraj navedeni naslov in v celih povedih odgovori na vprašanja na strani 46 pod “Ponovimo”. V obliki miselnega vzorca izpiši, kaj so gradili Grki in kaj Rimljani. Podrobneje bomo učno snov obravnavali v 7. razredu.
  1. Reši naloge v svojem SDZ, str. 43 do 46. Pomagaj si z besedilom.

ZA RADOVEDNE:

  • Pojdi na interaktivni SDZ (na spletni strani www.iRokus.si, saj je odprto za vse in se prijavi) – Raziskujem preteklost 6 – klikni nanj (takšen, kot ga uporabljamo v šoli), na straneh 43 do 46 klikaj z miško na ustrezne znake (preberi ali si oglej posnetek) in sledi navodilom posameznih nalog. Še sam/-a poišči podobne vsebine po različnih spletnih straneh in si jih oglej.

2. URA

GRADBENIŠTVO V SREDNJEM VEKU

Zopet delaš s pomočjo interaktivnega samostojnega delovnega zvezka na spletni strani iRokus-a. Kdor ne more ali ne zna, dela po svojem samostojnem delovnem zvezku. Spoznaval/-a boš čas, ko so nastajali srednjeveški gradovi,  kakšno je bilo življenje, kakšna so bila srednjeveška mesta in vasi (kmečka hiša).

  1. Na spletni strani iRokus.si se prijavi – poišči samostojni delovni zvezek Raziskujem preteklost 6 – klikni nanj (takšen, kot ga uporabljamo v šoli); na straneh 47 do 49 klikni z miško na posamezne znake (oglej si slike, zemljevid, raziskuj posamezne gradove na Slovenskem … preberi). Si uspel/-a?
  1. Na straneh 47 do 49 beri učno snov in sproti rešuj naloge. Beri z razumevanjem in zapiši pravilen odgovor.
  1. V zvezek zapiši zgoraj navedeni naslov in zapiši odgovore v celih povedih, stran 52, vprašanja 1, 2 in 3 pod “Ponovimo”. Odgovori naj bodo čim bolj natančni.
  1. Morda veš: • Kateri grad v Sloveniji je največji?
  •   Kje je največji grad na svetu?
  •      Kateri je največji jamski grad na svetu?

Pričakujem vaš odziv, naloge v pregled …

ZA RADOVEDNE:

  • Reši vajo “Moj domači kraj”, str. 52.
  • Poznaš kakšno zanimivo pravljico, zgodbo … iz časa srednjega veka? Malo razišči in ti prisluhnem, ko se ponovno srečamo.
  • V knjigi “Najlepše zgodbe s slovenskih gradov” so zbrane najlepše in najbolj znane pripovedke in legende o naših gradovih, prav tako je predstavljena zgodovina posameznega gradu. Priporočam v branje.

Da ostanete zdravi in pazite nase želim

 učiteljica Sabina Žnidar

2. teden: TEDEN OD 23. do 27. marca 2020

6. a in 6. b razred

Šestošolci, pozdravljeni

takole, na daljavo. Upam, da ste pridno sledili navodilom in opravili obveznosti prvega tedna. Res je, ni boljšega, kot sta osebni stik in pogovor z vami, a nova tehnologija nam tudi veliko omogoča, kajne? Z osvajanjem učnih vsebin do tega spoznanja še pridemo. Vabim vas, da mi kaj napišete, pošljete kakšen zanimiv posnetek, morebiti samo pozdrav … na moj e-naslov ali po eAsistentu (morda se celo “srečamo” v spletni učilnici prek eAsistenta). Prav tako mi pišite, če imate kakšno težavo. Dosegljiva sem na naslovu znidar.sabina@gmail.com

“Ne učimo se za šolo,

ampak za življenje.” (Seneka ml.)

Navodila so enaka za oba oddelka, za dve šolski uri. Delate po zapisanem navodilu ob dnevu in uri, ko imate predmet na urniku. Obveznosti si lahko razporedite, seveda, tudi po svoje.

1. URA 6. a in 6. b

Preveri rešitve nalog iz SDZ preteklega tedna.

PRVA BIVALIŠČA

  1. POJDI NA INTERAKTIVNI SDZ (na spletni strani iRokus-a, saj je odprto za vse in se prijavi) – Raziskujem preteklost 6 – klikni nanj (takšen, kot ga uporabljamo v šoli), na straneh 34 in 35 klikni na časovni trak in si oglej (projekcija deluje samodejno). Je uvod v novo poglavje.
  2. Na straneh 36 do 38 beri učno snov, sproti rešuj naloge ter ob straneh klikaj na ustrezne znake (preberi ali si oglej posnetek) in sledi navodilom posameznih nalog.
  3. V zvezek zapiši zgoraj navedeni naslov in zapiši odgovore na vprašanja na strani 42 (vprašanja 1, 2 in 3 pod “Ponovimo”).

Kdor do interaktivnega učbenika ne bo mogel dostopiti, dela po navodilu po svojem       samostojnem delovnem zvezku, a brez povezav.

O koliščarjih lahko prisluhneš tudi na povezavi: Ozemlje na prepihu: Koliščarji (RTV SLO, 2011) (Videoposnetek). Dostopno na: https://4d.rtvslo.si/arhiv/ozemlje-na-prepihu/120200678 [dostop: 25. 7. 2019]. Potrebna je prijava na portal MMC RTV SLO.

2. URA 6. a in 6. b

GRADBENIŠTVO V ČASU PRVIH CIVILIZACIJ

Zopet delaš s pomočjo interaktivnega samostojnega delovnega zvezka na spletni strani iRokus-a. Kdor ne more ali ne zna, dela po svojem samostojnem delovnem zvezku.

  1. POJDI NA INTERAKTIVNI SDZ (na spletni strani iRokus-a in se prijavi) – Raziskujem preteklost 6 – klikni nanj (takšen, kot ga uporabljamo v šoli), na straneh 39 do 42 klikaj na posamezne znake (oglej si slike, zemljevid … preberi). Si uspel?
  2. Na straneh 39 do 42 beri učno snov in sproti rešuj naloge.
  3. V zvezek zapiši zgoraj navedeni naslov in zapiši odgovore v celih povedih, stran 42, vprašanja 4, 5 in 6 pod “Ponovimo”.

Prepiši nove pojme.

  1. ZA RADOVEDNE: Reši vaji “Premisli” in “Spoznavanje sveta”.

Bodite uspešni, ustvarjalni in vedoželjni, pazite nase in seveda: BODITE DOMA!

Vse dobro vam želim

vaša učiteljica

1. teden:TEDEN OD 16. do 20. MARCA 2020

  1. a in 6. b razred

Šestošolci, pozdravljeni!

Tokrat bomo delali na daljavo in verjamem, da večjih težav ne boste imeli. Upam, da ste dobro vi in vaši bližnji in da bo tako tudi ostalo.

Navodila so enaka za oba oddelka, za dve šolski uri. Delate po zapisanem navodilu (berete na omenjenih straneh, prepišete iz priponk v svoje zvezke, rešujete naloge v samostojnem delovnem zvezku).

  1. URA 6. a in 6. b

KDAJ SE JE POJAVILA KNJIGA

a) V zvezek zapiši zgoraj navedeni naslov in prepiši besedilo, ki je na tej POVEZAVI (Kako je nastala knjiga).

b) Reši naloge v samostojnem delovnem zvezku, str. 25 do 27 (naloge 1, 2, 3, 4 in 5).

c) Še enkrat preberi vso besedilo na omenjenih straneh in si čim več zapomni. Uredi si zvezek.

 

  1. URA 6. a in 6. b

OD KDAJ TISKAMO KNJIGE

a) V samostojnem delovnem zvezku preberi besedilo na straneh 28 do 31.

b) V zvezek zapiši zgoraj navedeni naslov in prepiši besedilo, ki je na tej POVEZAVI (Od kdaj tiskamo knjige).

c) Reši naloge v samostojnem delovnem zvezku, str. 28 do 31 (naloge 1, 2, 3, 4, 5 in 6).

 

Ker smo s prvim poglavjem zaključili, za ponovitev reši še naloge na str. 32 in 33 – PONOVIMO.

Da se boste lahko lažje pripravljali na ustno ocenjevanje znanja, vam prilagam še vprašanja, na katera odgovarjate ustno. POVEZAVA

 

V kolikor je še kaj nejasnosti, sem na voljo na e-naslovu znidar.sabina@gmail.com .

Želim vam uspešno delo, prijetno druženje z domačimi, predvsem pa pazite nase in bodite zdravi!

(Skupno 2.481 obiskov, današnjih obiskov 2)