Naravoslovje

1. teden
2. teden
3. teden
4. teden
5. teden
6. teden
7. teden
8. teden
9. teden
10. teden

11. teden: NARAVOSLOVJE: 6. a, 6. b, 6. c, 6. d v torek, 2. 6. 2020

Rešitve: Preizkusi svoje znanje

Razvrščanje rastlin

 

10. teden: NARAVOSLOVJE: 6.a, 6. b, 6. c, 6. d v torek: 25. 5. – 29. 5. 2020: Preizkusi svoje znanje

 

9. teden: NARAVOSLOVJE: 6.a, 6. b, 6. c, 6. d v torek: 18. 5. – 22. 5. 2020: Oprašitev

Oprašitev – izročki

 

8. teden: NARAVOSLOVJE: 6.a, 6. b, 6. c, 6. d v torek: 11. 5. – 15. 5. 2020: Cvet
Cvet- razlaga

 

7. teden: NARAVOSLOVJE: 6.a, 6. b, 6. c, 6. d v torek: 4. 5. – 8. 5. 2020

Pozdravljeni šestošolci!

Sprva vas naj spomnim, da 8. 5. poteče rok za oddajo opazovalnih nalog. Ne pozabite. Opazovalne naloge bodo ocenjene. Pošljite jih svoji učiteljici naravoslovja, če to seveda še niste storili.

V zvezek zapišite naslov: RAZMNOŽEVANJE JE POGOJ ZA OBSTANEK IN RAZŠIRJANJE VRSTE

Preberite besedilo v učbeniku str. 95 – 98 in besedilo e učbenika na povezavi: https://eucbeniki.sio.si/nar6/1551/index.html (preberite si poglavja: Rastline se razmnožujejo tudi nespolno, Načini nespolnega razmnoževanja rastlin in Prednosti in pomanjkljivosti nespolnega razmnoževanja).

Spodnja vprašanja prepišite v zvezek in nanje odgovorite:

  1. Kako se rastline lahko razmnožujejo?
  2. Kako se rastlina nespolno razmnožuje? (načini)
  3. Katere so prednosti nespolnega razmnoževanja?
  4. Katera je največja pomanjkljivost nespolnega razmnoževanja?
  5. Katera je posebna oblika nespolnega razmnoževanja? Za katere skupine rastline je značilna?
  6. Kaj so prednosti spolnega razmnoževanja rastlin?

Pri naslednji uri bomo preverili vaše odgovore.

 

Prvomajske počitnice

 

6. teden: NARAVOSLOVJE: 6.a, 6. b, 6. c, 6. d v torek: 20. 4. – 24. 4. 2020

Pozdravljeni šestošolci!

Smo v 6. tednu pouka na daljavo. Precej ste se že naučili in tudi danes verjamem, da bo tako.

Pogledali boste v notranjost semen enokaličnic in dvokaličnic. Primerjali boste zgradbo posameznih semen ter spoznali podobnosti in razlike med njimi. Pa še kaj, …

Odprite prilogo, jo natančno, skrbno in počasi preglejte, preberite in si čim več tudi zapomnite.

Na koncu predstavitve je zapis v zvezke. Prepišite si ga.

Za vse radovedne in tiste, ki jim bo to dopuščal čas, pa so na koncu predstavitve navodila za vajo.

 

5. teden: NARAVOSLOVJE: 6.a, 6. b, 6. c, 6. d v torek: 13. 4. – 17. 4. 2020

Za začetek sem vam obljubila odgovore na vprašanja. Preglejte, popravite, dopolnite. Upam pa, da ste čimbolj pravilno odgovorili, si to tudi zapomnili in danes ne bo veliko dela.

Preizkusi svoje znanje: 5. poglavje, U str. 89,90; rešitve

1.Alge, mahovi, praprotnice in semenke

2.V njih ne poteka fotosinteza

3. a) Korenina, steblo, listi.

b) orlova praprot: ima liste, steblo in korenino

mah: nima organov

teloh: ima liste, cvet, steblo in korenine

  1. Listi v notranjosti rastline so v senci in nanje pade manj svetlobe.

5. a) označene so stebelne žile

b) steblo A: žile so razmetane po vsej površini stebla; steblo B: žile so

razporejene v obroču

c) B je steblo dvokaličnice, A je steblo enokaličnice

č) sitaste cevi (sitke): voda in hranilne snovi; vodovodne cevi: voda in

mineralne snovi

6.Črpa snovi:  korenina

Prevaja snovi po rastlini: listna žila

Ščiti popek: luskolist

V njej so založne snovi: čebulica

V njem poteka fotosinteza: list

  1. Rastline jih s snovmi, ki nastanejo v fotosintezi, uporabijo za izdelavo drugih snovi, npr. beljakovin, barvil, vitaminov ipd.
  1. Izhlapevanje in s tem hlajenje rastline ter srkanje vode iz tal.
  1. Z odpiranjem in zapiranjem listnih rež

 

Nadaljujmo z delom. Pred nami je poglavje RAST, RAZVOJ IN RAZMNOŽEVANJE RASTLIN.

Danes se bomo naučili, kako se rastline razmnožujejo.

Odprite predstavitev, jo natančno, skrbno in počasi preglejte, preberite in si čim več tudi zapomnite.

razmnozevanjeRastlin

Na koncu predstavitve je zapis v zvezke. Prepišite si ga.      

 

 

4. teden: NARAVOSLOVJE: 6.a, 6. b, 6. c, 6. d v torek: 6. 4. – 10. 4. 2020

Tisti, ki ste svoje izdelke poslali, ste po pošti prejeli povratno informacijo. Za ostale učiteljici smatrava, da naloge niste opravili. Vse sva tudi sebi pridno beležili.

  1. NALOGA: RASTLINE SI KOPIČIJO ZALOGE

Preberite poglavje v učbeniku str. 86, 87 in 88.

Da boste bolje razumeli, kje si rastline kopičijo zaloge, lahko pregledate tudi dve strani na povezavi https://eucbeniki.sio.si/nar6/2004/index.html

Odprite delovni zvezek na strani 60. Odgovorite na vprašanja. Če si niste vsega zapomnili, poglejte v učbenik in poiščite odgovor.

  1. NALOGA: PREIZKUSI SVOJE ZNANJE

Ponovno odprite učbenik na strani 89 in 90. Peto poglavje smo v celoti predelali. Sedaj pa moramo preveriti, kaj smo se naučili.

V zvezke napišite naslov Preizkusi svoje znanje in odgovorite na vsa vprašanja. Vprašanj ni potrebno prepisovati. S številkami označite odgovore.

Prihodnjič vam pošljem rešitve. Sami si boste preverili, če ste pravilno odgovorili na vprašanja.

 

3. teden: NARAVOSLOVJE: 6.a, 6. b, 6. c, 6. d v torek: 30. 3. – 3. 4. 2020

Za začetek preverimo, če ste pravilno odgovorili na vprašanja v delovnem zvezku. Preverite in po potrebi dopolnite odgovore.

a) Po rastlini se pretaka voda z mineralnimi snovmi in voda s sladkorji

b) Najvažnejši del transportnega sistema so žile.

c) Po vodovodnih ceveh se pretaka voda z mineralnimi snovmi od korenine k listom. Po drugem sistemu: sitastih ceveh se pretaka voda z raztopljenimi sladkorji od listov v druge dele rastlin.

č) Rastline potrebujejo mineralne snovi, da si iz njih in sladkorjev zgradijo še druge snovi npr. beljakovine.

d) V kambiju z delitvami celic nastajajo žile.

e) Transportni sistem, po katerem se pretaka voda s sladkorji.

 

Danes boste opravili dve nalogi.

  1. NALOGA: OLESENITEV STEBLA

Odprite spletno stran:

http://www.educa.fmf.uni-lj.si/izodel/sola/2002/di/zorman/SN/st_olesen.htm

 

S pomočjo zapisa in slik odgovorite na spodnja vprašanja. Če vam ni volja, da prepišete vprašanja, potem morate odgovarjati v celih in popolnih povedih.

 

V zvezke zapišite naslov: OLESENITEV STEBLA

  1. Katera stebla imenujemo zelnata stebla?
  2. Kako imenujemo steblo, ki oleseni?
  3. V zvezke narišite povečano sliko žile dvokaličnice. Označite cevi in kambij.
  4. Stebla katerih rastlin lahko olesenijo in zakaj?
  5. Kaj omogoča kambij?
  6. V kaj se povezujejo kambiji?
  7. Kaj tvori kambijski obroč navznoter in kaj navzven?
  8. Kdaj se tvori les najhitreje?
  9. Kaj je branika?
  10. Kaj nakazuje letnica?
  11. V zvezke narišite skico prereza debla in označite lubje, skorjo, braniko in letnico.

Če ste na vprašanja pravilno odgovorili in si poskusili odgovore tudi zapomniti, ste zmagali. 🙂

Snov je zapisana tudi v vašem učbeniku na strani 83. Poglejte in za ponovitev preberite.

 

  1. NALOGA: DELOVANJE LISTNIH REŽ

O delovanju listnih rež preberite poglavje v učbeniku na strani 84 in zanimivost na strani 85. Zgradba rastlin vam ni več tuja. Tudi to ne bo preveč trd oreh za vas.

V zvezke zapišite naslov: DELOVANJE LISTNIH REŽ

Odgovore zapišite v zvezke.

  1. Kakšno nalogo imajo listne reže?
  2. Kje se pri rastlinah nahajajo listne reže?
  3. Kaj pomeni izraz transpiracija?
  4. V zvezke narišite sliko, ki prikazuje potovanje vode po rastlini in izhlapevanje vode iz nje.
  5. Načrtujte in na kratko pojasnite poskus, s katerim bi preverili delovanje listnih rež!

 

Prepričana sem, da vseskozi pridno delate in da ste se tudi sami že mnogo novega naučili. Danes pa učiteljici želiva še to. Poslikajte vaše današnje delo in slike pošljite še danes oz. najkasneje do 3. 4. 2020. Pa ne pozabite se podpisati, da ne bo potrebno iskati po elektronskih naslovih, kdo pošilja svojo nalogo.

Učenci 6. a in 6. b pošljite vaše delo na naslov: anica.pudgar@gmail.com

Učenci 6. c in 6. d razreda pa: lidija.pocajt@gmail.com
2. teden: 4. ura

Pozdravljeni šestošolci: 6. ab. Tudi v tem tednu se bomo učili na daljavo. Če imate kakršnokoli vprašanje, kaj ne razumete in bi radi dodatno pojasnilo, mi lahko napišete sporočilo na moj naslov: anica.pudgar@gmail.com

Z veseljem vam bom odgovorila.

Prav tako pa želim, da mi čimprej pošljete svoje elektronske naslove. Če bodo izredne razmere še kar trajale, bo potrebno vaše znanje tudi preveriti in pregledati, kako ste uspešni pri svojem delu.

In recimo, da bomo tudi to morali opraviti na daljavo. Vaši naslovi mi bodo v pomoč, da bomo lahko med seboj komunicirali in tudi na tak način usklajevali naše skupno delo.

Učenci 6. c in 6. d razreda: vas pa poučuje učiteljica Lidija Pocajt. Vaše elektronske naslove pa prosim sporočite na njen naslov: lidija.pocajt@gmail.com

3. ura: PREOBRAŽENI LISTI (6. b in 6. d v ponedeljek, 6. a in 6. c v torek)

Za začetek preverite svoje znanje iz prejšnjega tedna. Ustno odgovorite na zastavljena vprašanja. Če pri tem nimate težav, super. Drugače pa pobrskajte po zvezku in poiščite prave odgovore.

a) Naloge lista.

b) Iz česa se razvijejo pravi listi?

c) Zgradba lista enokaličnice.

č) Zgradba lista dvokaličnice.

d) Oblike listnih ploskev – naštej in primerjaj.

e) Opiši zgradbo prečnega prereza lista dvokaličnice.

Po uspešno opravljenem ponavljanju, odprite učbenik na strani 80.

  • Preberite poglavje o preobraženih listih.
  • V zvezke odgovorite na vprašanja:
  1. Katerim listom rečemo, da so preobraženi listi?
  1. V kaj se lahko preobrazijo listi? Zapišite vsaj 5 primerov.
  1. V zvezke prerišite tabelo. Vrstice naj bodo širše, da boste lažje narisali spremenjeni list. Predstavite naloge spremenjenih listov, jih narišite in razložite, na kakšen način so spremenjeni: listni trni češmina in kaktusa, listne vitice graha, venčni in čašni listi cvetov, luskolisti popkov, luskolisti čebule, lepljivi listi pri mesojedkah.
Spremenjen list rastline NALOGA SKICA PRILAGODITEV

 

  • Na strani 56 v delovnem zvezku rešite 7 b) nalogo.

Pomoč:

http://www.educa.fmf.uni-lj.si/izodel/sola/2002/di/zorman/SN/1_skupna.htm

https://eucbeniki.sio.si/nar6/1547/index3.html

iROKUS učbenik DOTIK NARAVE 6 str. 25

 

4. ura: TRANSPORT SNOVI PO RASTLINI (6. b v torek, 6. a, 6. c in 6. d v petek)

Najprej ustno odgovorite na vprašanje.

Kakšne naloge opravljajo preobraženi listi, navedite na primerih (5).

  • Odprite učbenik na strani 81.
  • Natančno preberite poglavje o transportu snovi po rastlini na strani 81 in 82.
  • V zvezke zapišite naslov: Transport snovi po rastlini
  • Narišite rastlino (glejte učbenik str. 81). Z modrimi puščicami označite transportni sistem, po katerem se pretaka voda z mineralnimi snovmi in z rdečimi puščicami transportni sistem, po katerem se pretaka voda z raztopljenimi sladkorji.
  • Rešite celotno 1. nalogo na strani 57 v delovnem zvezku. Pomagajte si s tekstom v učbeniku.

Če živite na vasi ali v mestu in vam pri tem ne bo potrebno ogrožati svojega zdravja, da doma poiščete 3 cvetoče rastline, izvedite preprost poskus. Kdor to ne more varno storiti, naj ne dela.

Potrebujete:

  • nekaj cvetlic (2-3, najbolje z belimi ali rumenimi cvetovi)
  • posodo z vodo
  • barvilo (na primer črnilo – bombica za nalivnik)

Navodila za delo:

  1. V posodo z vodo date rezano cvetje, ki naj ima bele ali rumene cvetove.
  2. V vodo dodate črnilo.
  3. Rastline za nekaj dni postavite na svetlo mesto.
  4. Opišite, kaj se je zgodilo.

Pomoč:

 

1. teden: NAR 6 (6. b in 6. d ponedeljek, 6. a in 6. c torek)

Šestošolci lepo pozdravljeni tudi pri pouku naravoslovja. V prihodnjih dveh tednih se boste samostojno učili o osnovnem rastlinskem organu, ki mu pravimo LIST.

Za delo boste potrebovali učbenik iz naravoslovja, delovni zvezek in zvezek. Lahko pregledate tudi gradiva, ki so vam v tem obdobju brezplačno na voljo na spletu.

  • učbenik za naravoslovje odprite na strani 78,
  • preberite poglavje o zgradbi lista,
  • v zvezke napišite večji naslov LIST in podnaslov Zgradba lista,
  • narišite list dvokaličnice in list enokaličnice,
  • označite in poimenujte dele listov,
  • pod list zapišite, kateri je pecljati in kateri sedeči list,
  • bodite pozorni na obliko listne ploskve pri dvokaličnicah (fižol, jablana, hruška…) in enokaličnicah (koruza, por, trave…),
  • zapomnite si, kako so razporejene žile v listih dvokaličnic in kako v listih enokaličnic,
  • zapišite naloge listov,
  • liste razdelite glede na obliko listne ploskve,
  • narišite primere listnih ploskev,
  • v delovnem zvezku na strani 55 in 56 rešite 5., 6. in 7. nalogo.

2. ura: NOTRANJA ZGRADBA LISTA (6. b v torek, 6. a, 6. c in 6. d v petek)

Odprite učbenik na strani 79.

  • Preberite poglavje o notranji zgradbi lista.
  • V zvezke zapišite naslov: NOTRANJA ZGRADBA LISTA
  • Narišite prečni prerez lista dvokaličnice (prerez listne ploskve, če jo opazujemo z mikroskopom).
  • Označite in poimenujte posamezne dele prečnega prereza lista.
  • Bodite pozorni: v prerezu listne ploskve se vidijo tudi celice žil. Po njih iz korenin v liste priteka voda z mineralnimi snovmi, iz listov pa potuje voda s hrano, ki jo je rastlina izdelala.
  • Pod sliko zapišite naloge posameznih delov listne ploskve: kutikula, zgornja povrhnjica, stebričasto tkivo, gobasto tkivo, spodnja povrhnjica, listna žila in listna reža.

Ne pozabite, da lahko dodatna znanja pridobite tudi preko brezplačnih interaktivnih gradiv iROKUSa. Pobrskajte po učbeniku DOTIK NARAVE 6, zvezku za aktivno učenje in samostojnem delovnem zvezku.

Koristite pa lahko tudi druge spletne strani, kot npr.:

http://www.educa.fmf.uni-lj.si/izodel/sola/2002/di/zorman/SN/1_skupna.htm

https://eucbeniki.sio.si/nar6/1547/index1.html

(Skupno 4.852 obiskov, današnjih obiskov 1)