2022/23

Januar 2023: pouk gospodinjstva

Vse šestošolke se niso udeležile smučarske šole v naravi. Kanček šolskega dela so si popestrile s  pripravo palačink s sadjem. Pogovarjale smo se o šolski shemi sadja in zelenjave, ter o pomenu vitaminov in mineralov v prehrani. Punce so pri pripravi sladice uživale, še raje pa so jo pojedle.

  Lidija Pocajt, prof.

POŠ Topolšica: december 2022: razstava likovnih del na temo sadje

POSTop12_2022V šolskem prostoru je ena izmed vsakodnevnih dejavnosti, ki jo izvajamo, prehrana. Učiteljice na POŠ Topolšica v razredu pri malici  in v oddelkih podaljšanega bivanja učence navajamo na higieno rok,  kulturno uživanje hrane, spodbujamo jih na to, da poskusijo hrano, spoznavajo bonton pri jedi, pridobivajo informacije o pomenu zdrave/uravnotežene prehrane za njihov razvoj, navajamo jih, da odgovorno ozaveščajo informacije/izkušnje o pomenu obrokov/ritmu prehranjevanja. Spoznavajo in analizirajo šolske jedilnike in predvsem uživajo pri hranjenju.

Pri tem z učenci načrtujemo tudi različne, pestre in zanimive dejavnosti. Pogovor o pomenu vsakodnevnega uživanja sadja smo tako v podaljšanem bivanju izkoristili za likovno dejavnost. Učenci so slikali svoj najljubši sadež in pripovedovali o svojih izkušnjah. Likovne izdelke smo razstavili in tako polepšali našo jedilnico.

Tinka Žohar, dipl. vzg.

 

RU 6. d, december 2022

SSSRU6dABPri razredni uri smo se pogovarjali o pomenu uživanja sadja in zelenjave. Učenci so sadje in zelenjavo narisali, nekateri so risali kar več razrednih ur.

   Anka Balant, prof.

SLJ, november 2022

V medpredmetnem sodelovanju z go. Anico Pudgar, ki vodi na šoli projekt Shema šolskega sadja in zelenjave, smo pri slovenščini združili naravoslovno in leposlovno temo in jo izrazili v obliki sodobne pesmi. Učenci so na šaljiv in metaforičen način prenašali svojo domišljijsko čutno predstavo in s pomočjo pesniške oblike ter pesniških prvin oblikovali domiselno in razigrano igro besed, v katerih je v ospredju sadje in zelenjava. Z dodano vrednostjo povezovanja dveh sicer snovno in vsebinsko različnih predmetov, so učenci bralcu na izviren način približali razmišljanje o sadju in zelenjavi.

O njihovi besedni šaljivosti pa se prepričajte sami.

pesmi o sadju in zelenjavi 6c7d8d

 Tomaž Repenšek, prof.

1. c, LUM, november 2022

ss1ciss1cProjekt sva izvajali z učenci 1.C razreda pri 2 urah LUM.  Učence sem najprej motivirala s pravljico: Mala miška, HVALA!

Po pogovoru o predstavljeni vsebini pravljice, sva z razredničarko učencem razdelili “kocko” gline in jih povabili h intenzivnemu gnetenju le-te. Zgneteno glineno “kocko” so učenci po najinih navodilih oblikovali v “krog”. Razdelili sva jim razpolovljena jabolka in posušene jesenske liste. V glinen “krog” so učenci močno odtisnili razpolovljeno jabolko nato pa še jesenski list. Razdelili sva jim “špile” in tanke čopiče. Učenci so najprej s “špilo” natančno obrisali odtis jabolka in lista. Poudarili so podrobnosti jabolka in lista. S koncem tankega čopiča pa so po najinih navodilih okrasili izdelek in se na spodnji rob s “špilo” tudi podpisali.  Učence sem pri likovnem ustvarjanju tudi fotografirala.

Končne izdelke smo si skupaj ogledali, jih ovrednotili ter dali sušiti na omaro.

Glineni izdelki so se sušili nekaj dni. Z likovno pedagoginjo smo se dogovorile tudi za žganje gline, ves ta čas pa so se izdelki sušili na omari.

Po končanem likovnem ustvarjanju smo se vsi skupaj pogovarjali o pomenu sadja in zelenjave za naše zdravje ter raznolikem uživanju hrane.

Vsi skupaj smo z veseljem sodelovali pri projektu naše šole.

Nina Lambizer, prof.

Natalija Novak, dipl. vzg. 

OPB 2

SSS1NN21_11_2022SSS1Poučujem v 1.C razredu, projekt pa sem izvajala z učenci 1. B, 1. A in 1. D razreda v OPB 2. Podaljšano bivanje imam 3 – krat na teden, zato sem učencem projekt najprej predstavila. Seznanila sem jih s pravljico: Mala miška. HVALA!

Po pogovoru o predstavljeni vsebini pravljice, sem učencem pripravila šablone dreves, ki so jih obrisovali. Vsak učenec je obrisal 2 drevesa in ju natančno izrezal.

Naslednji dan sem pripravila likovni material (tanke čopiče, tempera barve (rumeno, rdečo, rjavo in zeleno), posodice z vodo, palete ter učence spodbudila k slikanju. Učenci so v krošnji drevesa ( jablani) najprej naslikali (rumena, rdeča ali zelena) jabolka, nato pa pobarvali deblo drevesa. Izdelke smo dali na okensko polico in jih pustili, da so se posušili.

Naslednjič so učenci naslikali jabolka še na drugi strani obeh dreves ter končali izdelke.

Čez vikend smo vse izdelke sušili na okenskih policah v razredu.

V ponedeljek je vsak učenec sestavil svojo jablano, nato pa smo si skupaj ogledali vse izdelke. Jablane smo razstavili in fotografirali.

Pri pogovoru ob likovnem ustvarjanju sem želela poudariti pomen sadja in tudi zelenjave za naše zdravje. Vsi učenci so pri projektu zelo uživali.  

   Natalija Novak, dipl. vzg.

RU, 14. 11. 2022: 9. a

SS9a SS9a1

Z učenci smo se tekom razredne ure pogovarjali o pomenu zdravega prehranjevanja in vsakodnevne športne aktivnosti. Še posebej smo poudarili pomen uživanja zadostne količine sadja in zelenjave dnevno. Že vrsto let so učenci navajeni, da si lahko dnevno vzamejo sadje v jedilnici. In to tudi z veseljem počnejo. Skoraj vsako razredno uro gremo iskati sadje za ves razred. Zavedamo se, da so minerali in vitamini, ki so del sadja in zelenjave nujno potrebni za dobro funkcioniranje človeškega telesa, torej da so ključnega pomena za naše zdravje in dobro počutje!

Sadje je zakon!

 Razredničarka: Barbara Povše, prof.

 

recepti8c7_11_2022AV7. 11. 2022: 8. c razred, razredna ura: Pisanje receptov s sadjem in zelenjavo (juhe, glavne jedi in sladice).

Razredničarka: Ana Velički, prof.

Učenci 6. b, 6. c in 6. d razreda so se v dneh od 26. 9. 2022 do 28. 9. 2022 pri pouku naravoslovja pogovarjali o naravoslovnem dnevu v sadovnjaku, opisovali svoje občutke ob ogledu sadovnjaka, izdelovali figure iz sadja in zelenjave, risali sadje, pisali pesmi in slogane,…

Sreda, 21. 9. 2022, Naravoslovni dan za šestošolce: Sadovnjak, foto: Anica Pudgar

(Skupno 227 obiskov, današnjih obiskov 1)