Biologija

1. teden
2. teden
3. teden
5. teden
6. teden
7. teden
8. teden
9. teden

10. teden: BIOLOGIJA 8: (25. 5. – 29. 05. 2020)

Pozdravljeni, osmošolci.

1) Najprej preverite naloge prejšnjega tedna:

Preglejte svoje odgovore na vprašanja pri snovi Kako vidimo.

2) Samostojno rešujete snov, po navodilih.

Ta teden poteka pouk takole:

8.a-2 uri (bolezni in napake oči,  zgradba ušesa)

8.b.-2 uri( zgradba ušesa, čutilo za ravnotežje)

8.c-1 ura ( zgradba ušesa)

Tukaj so navodila za snov bolezni in napake oči.

Tukaj so navodila za snov zgradba ušesa.

Tukaj so navodila za snov čutilo za ravnotežje.

 

Naslednji teden dobite odgovore, katere si boste tudi sami preverili.

Lep pozdrav

 

 

9. teden: BIOLOGIJA 8:  (18.05.2020)

Pozdravljeni, osmošolci.

Nadaljujemo že 9. teden s poukom na daljavo.

1) Najprej preverite naloge prejšnjega tedna:

Odgovore na vprašanja o ČUTILIH.

Odgovore na vprašanja o Čutilo za vid-OKO.

2) Samostojno rešujete snov, po navodilih.

Ta teden poteka pouk takole:

8.a-1 ura (Kako vidimo?)

8.b.-1 ura (Bolezni in napake oči)

8.c-2 uri (Kako vidimo? Bolezni in napake oči)

Tukaj so navodila za snov Kako vidimo.

Tukaj so navodila za snov Bolezni in napake oči.

Naslednji teden dobite odgovore, katere si boste sami preverili.

Lep pozdrav

 

8. teden: (11. 5-15. 5):

Pozdravljeni, osmošolci.

Do 11. maja sem sprejemala vaše domače naloge in si tudi označila, kdor mi jih ni oddal.

Nazadnje sem vam obljubila odgovore, preveri svoje znanje. Poglejte in popravite si napačne odgovore.

Ta teden poteka pouk takole:

8. a – 2 uri (Čutila, Oko-čutilo za vid)

8. b – 2 uri (Oko-čutilo za vid, Kako vidimo?)

8. c – 1 ura (Oko-čutilo za vid)

 

Snov za Čutila najdete tukaj.

Snov za Oko-čutilo za vid najdete tukaj.

Snov za Kako vidimo najdete tukaj.

Lep pozdrav

 

7. teden: (4.5-8.5.2020)

Pozdravljeni, osmošolci.

Upam, da ste si med počitnicami nabrali novih moči, sedaj pa nadaljujemo z učenjem na daljavo.

Naj spomnim še nekatere učence, da ste morali do tega ponedeljka (4. maja), oddati vaše naloge (model živčne celice), za ocenjevanje.

Ta teden, poteka pouk pri biologiji takole:

8. a – 1 ura (Preveri svoje znanje)

8. b – 1 ura (Čutila)

8. c – 2 uri (Preveri svoje znanje, Čutila)

Učenci 8.a razreda in 8. c razreda boste ta teden preverili svoje znanje. Rešili boste naloge v učbeniku, na strani 80 (naloga 1,2) in strani 81 (naloga 1-15). Preberite tudi vse pojme in se jih naučite. Odgovore na vprašanja pošljite svoji učiteljici, do ponedeljka (11.maj). Tako bova preverili, kako vam je šlo. V nasprotnem primeru si zabeleživa, da nalog ne opravljate. Drug teden prejmete še pravilne odgovore in si boste lahko sami preverili nalogo. 8.b razred je to že moral do sedaj poslati.

Ta teden boste spoznavali ČUTILA (8. b in 8. c).

Čutila skupaj z živčnim sistemom skrbijo za obveščanje osrednjega živčnega sistema o spremembah v okolju in telesu.

Preberite snov v učbeniku (str. 84 in 85), nato v zvezek napišite naslov ČUTILA in odgovorite na vprašanja.

  1. Zakaj so čutila pomembna?
  2. Kakšne celice imamo v čutilih? Kaj je njihova naloga?
  3. S čim se čutilne celice povezujejo?
  4. Na kratko razloži shemo (potek obdelave čutilnih sporočil), na strani 84.
  5. Pojasni, kaj je dražljajski prag?
  6. Kaj se lahko zgodi, če so dražljaji premočni ali pa trajajo dlje časa, v našem telesu?
  7. Katere 3 večje skupine čutilnih celic poznamo? Kakšne dražljaje sprejemajo?
  8. Podrobno si poglej tabelo, na strani 85 in si poskušaj zapomniti: s katerimi čutilnimi celicami zaznavamo recimo: pline, svetlobo, mraz, toploto, zvok,… ter v katerem organu imamo posamezne čutne celice.

Lep pozdrav

 

Prvomajske počitnice

 

6. teden:

BIOLOGIJA 8/ 6. teden (20.4-24.4.2020)

Pozdravljeni, osmošolci.

Ta teden nadaljujemo z učenjem na daljavo in sicer:

8.a – 1 ura (Hormoni uravnavajo delovanje telesa)

8. b – 2 uri (Hormoni uravnavajo delovanje telesa in preveri svoje znanje)

8. c – ta teden nima BIO na urniku

Navodila za učno uro o hormonih najdete v 5. tednu (pouk na daljavo-BIOLOGIJA 8. razred).

Učenci 8.b razreda boste ta teden poleg nove snovi o hormonih, tudi preverili svoje znanje. Rešili boste naloge v učbeniku, na strani 80 (naloga 1,2) in strani 81 (naloga 1-15). Preberite tudi vse pojme in se jih naučite. Odgovore na vprašanja mi pošljite na moj e-naslov, do tega petka (24. 4.). Preverila bom, če vam kakšna naloga dela težave in dobili boste povratno informacijo. V nasprotnem primeru si zabeležim, da nalog ne opravljate.

Nekateri že pridno pošiljate nalogo za ocenjevanje (živčna celica), ostali ne pozabite nanjo. Rok za oddajo je po počitnicah, ponedeljek (4. maj).

P.S. Naslednji teden uživajte na sončku in svežem zraku.

Lep pozdrav

 

5. teden (14.4.-17.4.2020)

Pozdravljeni, osmošolci. Prazniki so že za nami. Upam, da ste jih preživeli lepo in ste si nabrali veliko novih moči za vnaprej.

  • Ta teden nadaljujemo z učenjem na daljavo.

Razreda 8.a in 8.b bosta ta teden opravila uro z naslovom BOLEZNI IN POŠKODBE ŽIVČEVJA (navodila so opisana v 3. tedenu-pouk na daljavo).

8.c razred pa je malo v ospredju in bo ta teden opravil uro z naslovom: HORMONI URAVNAVAJO DELOVANJE TELESA.

 

 

  • Učenci, pošiljam vam tudi navodila za ocenjevalno nalogo (velja za VSE osme razrede). Natančno se držite navodil in nalogo oddajte svoji učiteljici biologije in sicer do ponedeljka, 4. 5. 2020.

 

Lep pozdrav.

 

 

3. teden: od 30.3-3.4.2020

Osmošolci, ta teden nadaljujete s samostojnim delom o živčevju. Za morebitna vprašanja, se lahko obrnete name in mi pišete na naslov lidija.pocajt@gmail.com ali na učiteljico go. Marico Rožič (preko e-asistenta).  Drugi teden vam pošljem še rešitve tako, da boste lahko preverili svoje odgovore.

Prosim pa učence mojih razredov (torej 8.b in 8.c), da mi svoje dosedanje delo poslikate in pošljete na moj e-naslov. Tako vas bom preverjala in videla, da naloge res opravljate. Vse si bom zabeležila.

Razreda 8. a in 8. b opravita ta teden samo 1 uro (4. uro), razred 8. c pa obe uri (4. in 5. uro).

4. ura       Refleksni lok (učbenik stran 75)

Najprej ponovi, kaj gradi osrednje (ali centralno) živčevje in kaj gradi obkrajno (ali periferno) živčevje!

Obišči spletno stran irokusplus.si (moraš se prijaviti) in si poglej posnetek o refleksnem loku. https://www.irokusplus.si/vsebine/irp-bio8/#6

Spoznal/a si, da obkrajno živčevje sestavljajo živci. Živčna vlakna pa so lahko čutilna ali gibalna.

Odgovori na vprašanja v zvezek (preberi učbenik stran 75):

  1. Kakšna je naloga čutilnih živčnih vlaken?
  2. Kakšna je naloga gibalnih živčnih vlaken?
  3. Kdo najprej sprejema podatke o vseh dražljajih in kam jih prevaja naprej? (če gre za navaden odziv dražljaja, recimo opazimo stopnišče pred nami in hočemo dvigniti nogo)?
  4. Ali je tak odziv na zunanji dražljaj enak pri nezavednem gibu oziroma refleksu (recimo, da se zbodemo v prst)?
  5. Kaj so refleksi in kdaj se odzovejo?
  6. Kaj se zgodi, če se zbodemo v prst? Pomagaj si s sliko v učbeniku in opiši pot refleksnega giba.
  7. Se še spomniš kakšnega nezavednega giba (refleksa), ki se ti je že zgodil? Napiši vsaj 2 primera.
  8. Zakaj misliš da so refleksni gibi pomembni za nas ljudi, tudi živali?

Reši nalogo v delovnem zvezku na strani. 56, naloga 1 in 2.

Za utrjevanje znanja uporabi naslednjo spletno stran: http://www2.arnes.si/~osljts3/NALOGE/BIOLOGIJA/biologija_exe/541_naloga.html

5. ura Bolezni in poškodbe živčevja

Najprej preberi snov v učbeniku na strani 77. Pomagaš si lahko tudi z e-učbenikom na irokusplus.si,  Dotik življenja 8 (str. 64-73)

  1. Kako droge vplivajo na delovanje našega živčevja? Pojasni, kaj se lahko zgodi.
  2. Uživanje drog povzroča odvisnost. Pojasni!
  3. Katera droga je v Sloveniji najbolj razširjena?
  4. Koga najbolj prizadene prisotnost alkohola v možganih?
  5. Kako se človek odziva, če je popil preveč alkohola?
    Več si lahko prebereš na spletni strani irokusplus.si: https://www.irokusplus.si/vsebine/irp-bio8/
  6. Kaj še poleg drog slabo vpliva na naše živčevje? Zakaj lahko pride do tega?
  7. Katere bolezni živčevja še poznaš? Opiši jih 5. Pomagaj si z internetom.
  8. Pri poškodbi hrbtenice se lahko poškoduje tudi hrbtenjača. Kaj misliš, da se lahko zgodi s poškodovancem, če se poškoduje oziroma pride do:

a) prekinitve hrbtenjače v predelu možganskega debla

b) prekinitve hrbtenjače nad ledvenim delom

c) prekinitev hrbtenjače nad križnico

9. Kako se lahko zaščitimo pred poškodbami možganov, hrbtenice? Pomislite na motoriste, smučanje, plezanje,…itd.

10. Prva pomoč: razmisli, kako moramo ravnati s poškodovancem, ki je med obiranjem češenj, padel iz drevesa?

 

 

2. teden: BIOLOGIJA 8 za teden 23.3-27.3.2020

8. a (2.,3. ura)-ponedeljek 23.3, ter sreda, 25.3.2020

8. b( 2.,3. ura)-torek, 24.3.2020 in četrtek, 26.3.2020

8. c (3. ura)-sreda, 25.3.2020

Učenci, ta teden nadaljujete z delom in samostojno spoznavate zgradbo in naloge živčevja ter poškodbe in bolezni živčevja.

Tisti razredi, ki imate na urniku 2 šolski uri, predelate snov za 2 šolski uri (torej 2 in 3 ura).

Pomagajte si z učbenikom ter ostalo literaturo. Za začetek si lahko pogledate tudi kratke filmčke o živčevju na spletni strani Rokusa pod BIOLOGIJA 8 interaktivno učno gradivo (potrebno se je registrirati). Povezava do te strani: https://www.irokusplus.si/izbirka/biologija-8

2. ura: Zgradba živčne celice

Učenci si pogledajo sliko v učbeniku na strani 72 in v zvezek narišejo zgradbo živčne celice (na skici označijo njene glavne dele).

Odgovorijo na vprašanja:

S čim se živčne celice povezujejo med seboj?

Kaj se prenaša po živčnih celicah?

Rešite naloge v delovnem zvezku str.55, naloga 1 ter str. 57, naloga 1.

 3. ura: Osrednje (centralno) in periferno (obkrajno) živčevje

Preberejo snov v učbeniku str. 72-76 in odgovorijo na vprašanja:

  1. Kako je zgrajeno osrednje (centralno) živčevje? (na slikah si poglej tudi lego možganov, hrbtenjače,…). Lahko jih tudi narišeš.
  2. Kaj je podaljšana hrbtenjača?
  3. Kakšne naloge opravljajo:
    a) veliki možgani
    b) mali možgani
    c) možgansko deblo
    d) podaljšana hrbtenjača
    e) hrbtenjača
  4. Kako so možgani zaščiteni? Kaj je sivina in kaj belina?
  5. Kako je zaščitena hrbtenjača? Kaj izhaja iz nje?
  6. Kje leži središče naše zavesti?
  7. Poglej si sliko na str.73 in primerjaj lego možganskih centrov v levi in desni polovici možganov.
  8. Kaj se lahko zgodi, če si poškodujemo katero od središč možganov (center za vid, za sluh,…)?
  9. Kdo gradi periferno (obkrajno) živčevje?
  10. Kako je zgrajen živec?
  11. Živčna vlakna so lahko ___________________ ali _________________________.
  12. Poglej si sliko na strani 75 in razloži: kako se čutilna in gibalna živčna vlakna povezujejo med seboj ter kakšno nalogo opravljajo čutilna živčna vlakna in gibalna živčna vlakna.

Rešijo nalogo v delovnem zvezku na strani 55 (naloga 2 in 3).

Naloge za utrjevanje snovi:

https://interaktivne-vaje.si/biologija/biologija.html

http://www2.arnes.si/~osljts3/NALOGE/BIOLOGIJA/biologija_exe/5_ivevje.html

http://www2.arnes.si/~osljts3/NALOGE/BIOLOGIJA/index.htm

 

1. teden: BIOLOGIJA 8 za teden 16.3-20.3.2020

8.a (1 ura)-sreda, 18.3.2010

8.b( 1 ura)-četrtek ,19.3.2020

8.c (2 uri)-torek, 17.3 in sreda, 18.3.2010

Učenci pozdravljeni. Tudi pri pouku biologije boste 14 dni delali samostojno in spoznavali zgradbo in naloge živčevja ter poškodbe in bolezni živčevja.

Pomagajte si z učbenikom ter ostalo literaturo. Lahko si pogledate tudi spletne strani in rešujete naloge za utrjevaje:

https://interaktivne-vaje.si/biologija/biologija.html

http://www2.arnes.si/~osljts3/NALOGE/BIOLOGIJA/biologija_exe/5_ivevje.html

http://www2.arnes.si/~osljts3/NALOGE/BIOLOGIJA/index.htm

Zgradba in delovanje živčevja (1. ura)

Učenci preberejo snov v učbeniku na strani 72-76  in odgovorijo na vprašanja:

  • Kakšne naloge opravlja živčevje?
  • Kaj je osnovna gradbena enota živčevja?
  • Kaj prenašajo živčne celice po živčnih vlaknih?
  • Do katerega leta se razvija naše živčevje?
  • Kakšna je sposobnost obnavljanja živčnih celic?
  • Kakšne pa so posledice poškodb živčevja?
  • Živčevje delimo v 2 skupini, kateri?
  • Opiši avtonomno (samodejno) živčevje. Kako ga delimo? Kje ga najdemo? Za kaj skrbi avtonomno živčevje?
  • Kako deluje simpatično in kako parasimpatično živčevje na notranje organe?

Zgradba živčne celice (2. ura)

Učenci si pogledajo sliko v učbeniku na strani 72 in v zvezek narišejo zgradbo živčne celice (na skici označijo njene glavne dele).

Odgovorijo na vprašanja:

S čim se živčne celice povezujejo med seboj?

Kaj se prenaša po živčnih celicah?

Rešite naloge v delovnem zvezku str.55, naloga 1 ter str. 57, naloga 1.

 

 

(Skupno 2.830 obiskov, današnjih obiskov 4)