Praznični bazar

PRAZNIČNI BAZAR, 29. 11. 2012

Že nekaj let zapored zadnji četrtek v novembru, torej pred začetkom adventa, na OŠ Karla Destovnika-Kajuha Šoštanj organiziramo ustvarjalne delavnice, na katerih učenci od 1. do 9. razreda izdelujejo različne izdelke: adventne venčke, praznično dekoracijo, sladke izdelke … Letos je delo potekalo v več kot štiridesetih delavnicah na matični šoli in še na obeh podružnicah.

Vse niti za ta dan dejavnosti so v rokah Klementine Rednak Mežnar.  Priprave so stekle že kakšen mesec prej, da smo se o vsem dogovorili, nabrali naravne materiale in razdelili učence v delavnice. Vsako leto nas s svojimi izvirnimi idejami presenetijo učiteljice oddelkov podaljšanega bivanja, ki s svojimi učenci ustvarjajo že od oktobra. Tudi učenci na razredni stopnji pod mentorstvom svojih učiteljic vsako leto ustvarijo posebne okraske.

Učenci 5. in 6. razreda že po tradiciji izdelujejo venčke, učenci zadnje triade pa se prijavijo v različne delavnice, kjer so letos pekli praznično pecivo, pletli koške, iz različnih materialov izdelovali  okraske in darilno embalažo, kuhali marmelado, vlivali lizike, izdelovali kopalno sol, krasili lončke za božično žito, vezli prtičke, oblikovali ogrlice, zapestnice, etuije, torbe iz filca, šivali predpasnike, pakirali domače čaje, poslikavali keramične lončke, izdelovali knjižice z voščili, voščilnice neštetih motivov in tehnik, polstili so volno in izdelovali broške, uhane, … V nekaterih delavnicah so učili učence raznih spretnosti zunanji sodelavci, ki to delo dobro obvladajo.

Kar nekaj učencev se je preizkusilo v pedagoški delavnici. Pomagali so najmanjšim prstkom pri delu, torej učencem nižjih razredov. Skupina učencev pa je morala pripraviti vse za popoldanski bazar.

Ta dan je na šoli delovala tudi skupina mladih novinarjev, ki so obiskali delavnice in povprašali udeležence, kako poteka delo.

 

V prvem razredu so na najina vprašanja odgovarjali Maj, Ula, Svit, Neža in Tejo iz 1.a, Tinkara, Rebeka, Urša, Žiga in Teja, iz 1.b, Tjaša, Sara, Maj, Nejc in Zala, iz 1.c.

Zaupali so nama, da izdelujejo smrečice, voščilnice, pentljice, lončke, snežake, venčke … Izdelovali so iz mahu, trdega materiala, kroglic, traka, stekla, das mase, plastike, smrekovih vejic, brusnega papirja, posušenega sadja, sveč, lesa, gobe za ikebane, stiropora, palčk, umetnega snega itd. Opisali so tudi postopke dela. Najtežje delo je bilo čiščenje mahu ter izdelava venčkov, so dejali. Za različne izdelke so potrebovali 1–2 šolski uri. Najbolj pa jim je bilo všeč izdelovanje smrekic. Pri izdelavi so jim pomagali učitelji in učenci iz višjih razredov, ki so se prijavili v pedagoško delavnico. V delavnicah so se zelo zabavali saj so peli in poslušali božične pesmi. (Nika Krošel, Nika Nahtigal, 7. A)

 

V delavnicah 2. razredov so otroci izdelovali snežake, dve vrsti smrečic in čestitk, piškote, okraske za jelko, hranilnike, darilne škatle, Božičke, pujske in okraske iz dasmase. Za večino izdelkov so potrebovali časopis, papir, lepilo, karton, barve in serviete. Uporabili so še lončke, vato, krep papir, bleščice, testo. Najbolj všeč so jim bile smrečice in prašički, najtežje pa je bilo izdelati angelčke in Božičke. (Tjaša Srotič, 7. C)


Učenci 3. razredov so povedali:

Art: Na delavnici mi je bilo všeč. Izdelovali smo piškote, voščilnice in jelenčke. Najlažji izdelek je bil piškotek. Zanj sem potreboval karton, papir, vrvico, volno in škarje. Izdelali smo ga s pomočjo učiteljic.

Maja: Najbolj všeč mi je bil jelenček, izdelovala sem ga 10 minut. Najtežje je bilo izdelati voščilnico, najlažje pa piškotek, ki smo ga oblekli v brezrokavnik, nalepili gumbe, nato pa so jih učiteljice sešile.

Blaž: Delali smo rokavico, čestitke in jelenčka, ki je bil najtežji, a mi je bil najbolj všeč. Izdelovali smo ga pol ure. Najprej smo ga izrezali, nato pa smo nanj prilepili kapo, šal in oči.

 (Petja Plamberger, Nastja Pusovnik, 7. B)

 

V četrtem razredu so izdelovali namizna okrasja: ikebane, svečnike in darilne škatle s servietno tehniko. Pri svojem delu so uporabljali naravne materiale, karton, sveče, … Izdelki se večini otrok niso zdeli težki za izdelavo. Nekaterim je bilo najtežje izdelati podrobnosti, spet drugim se je zdela težka servietna tehnika. Njihove delavnice so jim bile všeč, še posebej namizne dekoracije. Učencem 4. C je na pomoč priskočila Anejina mamica, ki je prispevala večino materiala. Z njeno pomočjo so ustvarili odlične izdelke, za kar se ji učenci in razredničarka zahvaljujejo.  (Matic Rihtar, 8. B)

Peti razredi so imeli zahtevnejše delo, saj so izdelovali venčke iz naravnih materialov. Pia, Teja, Zala, Florjan, Blaž, David, Anže, Lea, Lucija, Matic so povedali, da je bila najtežja izdelava obročev in ovijanje le-teh. Za izdelavo enega venčka so porabili 2 šolski uri. Hitrejši učenci pa so v tem času naredili več venčkov. Vsem učencem so bile letošnje delavnice veliko boljše kot lani in prejšnja leta. Delavnice so se jim zdele zanimive, čeprav so večino časa delali se je našel čas tudi za zabavo. (Nika Krošel, Nika Nahtigal, 7. A)

V delavnicah adventnih venčkov je bilo zelo pestro. Povsod je bilo na kupe različnega naravnega materiala: smrečja, slame, lesa, … Učencem je bilo pletenje zanimivo. Za venček so porabili celo uro ali še malo več. Predstavili so tudi postopek izdelave venčka: najprej je treba sestaviti obod, ga obleči v smrečje, vse skupaj pa povezati z žico. Sledil je najzanimivejši del – krašenje venčka, saj so ga lahko sestavili po svojem okusu in s svojimi idejami.  (Žiga Brezovnik, 8. C)

Učenci, ki so se udeležili delavnice vezenja, se zanimajo za ročna dela. Vezli so prtičke, za katere so potrebovali platno, prejice različnih barv in šivanko. Na platno so najprej narisali vzorec, nato pa so ga obšili s prejico. Končni izdelek je bilo potrebno le še oprati in zlikati. Da so izdelek dokončali, so potrebovali dve do tri ure. Uživali so v sproščenem vzdušju, šivanje pa ni bilo tako enostavno.

Na vprašanje, zakaj so se nekateri učenci odločili za delavnico, kjer izdelujejo kopalno sol, so odgovorili, da sol prijetno diši. Za izdelavo so uporabljali sol, eterična olja, razna barvila ter nekaj veder, v katerih so mešali sestavine. Različno obarvano sol so nato nasuli v manjše steklene kozarce, ki so jih na koncu še okrasili.

Obiskali smo tudi delavnico z božičnim žitom. Štirje udeleženci so povedali, da so se je udeležili, ker se jim je zdela zanimiva. Okraševali so lončke, v katerih je bilo že prej posejano žito. Za okrasitev le-teh so potrebovali okrasni papir, lepilo, okraske in suho sadje. Lončke so najprej oblepili s papirjem, nato pa dodali še različne okraske.  Za izdelavo so porabili približno pol ure. Tudi njim je bilo všeč sproščeno vzdušje in okraševanje, težje pa se jim je zdelo oblepiti lončke z okrasnim papirjem.    

 (Deja Stvarnik, 8. C)

 

V zgodovinski učilnici so izdelovali okraske za vrata in poslikavali keramične lončke. V to delavnico so se nekateri prijavili zaradi učiteljev mentorjev. Učenci pravijo, da bi tudi brez mentorjev zmogli, saj je bilo delo enostavno. Na keramične lončke so lepili prtičke s posebnim lepilom. Obesek za vrata je nastal tako, da so izrezali karton posebne oblike, ga obdali s senom in ga nato okrasili še z okraski. Pravijo, da je bilo najtežje krasiti lončke. (Lovro Pečnik, 9. B)

Učenci obeh podružničnih šol so iz naravnih materialov (sena, vej, mahu, gline, …) izdelovali različne izdelke: smrečice, pisemca, … Dejali so, da so uživali pri delu in si takih dni še želijo.

Popoldne pa smo v okrašeno šolo, polno stojnic, povabili starše in znance, da smo jim pokazali, kaj vse smo ustvarili. Izdelke smo ponudili v prodajo, posamezni učenci pa so se izkazali tudi kot zelo spretni trgovci. Tudi starši menijo, da je tak dan zelo poučen, še posebej delavnice. Podpirajo pa tudi to, da lahko kupijo izdelke otrok in s tem prispevajo denar za pokritje nekaterih stroškov dni dejavnosti. Zelo so bili navdušeni nad izjemno dobrimi piškoti ter odličnim programom. Praznični bazar in delavnice si želimo vsako leto.  (Ema Kočevar, 9. B)

 

Jožica Andrejc, predm. učit.

(Skupno 35 obiskov, današnjih obiskov 1)
Ta vnos je bil objavljen v Informacije o aktivnostih. Zaznamek za trajno povezavo.