Tudi v šolskem letu 2024/25 poteka vseslovenski natečaj Planetu Zemlja prijazna šola 2025, katerega organizator je društvo Planet Zemlja. Rdeča nit natečaja je okoljevarstvena tematika. Izbirate lahko med tremi projekti (Podarim ti Zemljo, Reci čiv, Zgodba o zeliščih).

Projekti so primerni za vse razrede OŠ.

PODARIM TI ZEMLJO

Cilj: Spodbujanje otrok k razmišljanju o tem, kako oni dojemajo naš planet, kako naša dejanja vplivajo na življenja drugih ipd. Spodbujanje njihove kreativnosti pri snovanju izdelka in občutka skupnosti v razredu, kjer morajo sobivati tako, kot to počnemo Zemljani.

Potek: Mentorji skozi šolsko leto, še posebej pa v aprilu (svetovni dan zemlje), spodbujajo otroke, da razmislijo, na kak način dojemajo planet Zemljo. Kakšne so njihove želje glede okolja, bivanja in kako se realnost razlikuje od njihovih želja.

Otroci pripravijo izdelek (Planet Zemljo oz. kar si pod tem predstavljajo), ki najbolje predstavlja njihovo, popolnoma osebno dojemanje planeta Zemlja. Izdelek je lahko pisni (tekst, pesem), lahko je vizualen (fotografije, slike, risbe, video…), lahko je zvočen (recitiran tekst ali glasbeni izdelek…), lahko je tudi kiparski. Skratka, otroci izberejo tehniko izražanja, ki jim je najbližje in se v njej počutijo najbolj kreativni.

*Opisano velja zgolj kot priporočilo.

Trajanje: predvidoma od septembra do junija

Kraj izvajanja: po želji in zmožnostih.

RECI ČIV

Cilj: mlade animirati za razmišljanje o ponovni uporabi odpadnih embalaž in drugih surovin za druge namene. Ob tem pa približati jim svet ptic, ki prinašajo ne le radost, temveč so tudi simbol svobode, miru in ljubezni. Na Kitajskem na primer velja, da ptice prinašajo srečo in blagostanje, če pa njihovo gnezdo sklatimo, nam to prinese nesrečo. Pri nas se govori, da če na nas pade ptičji iztrebek, to lahko pomeni, da bomo dobili denar ali imeli srečo. Po feng šuju so te veličastne živali pomemben simbol in vsaka ptica ima poseben pomen. Pripovedujejo nam o grožnji, ki jo prinašajo podnebne spremembe. So del ekosistema in kot take pomembno vplivajo na njegovo ohranjanje.

Potek: skupina na zavodu pripravi načrt izdelave in izgleda ter uporabe ptičje hišice ali krmilnice. V času raziskave ugotovi tudi, katere ptice bivajo v njihovi bližini, kaj te ptice potrebujejo, da nam toliko zaupajo in pokukajo v hiško, ki smo jim jo namenili in si jo morda celo izberejo za svoj začasen dom. Nato se skupina dogovori o tem, kaj bo kdo priskrbel (les, škatle, lepilo, barve,…), ustreznost materialov pa seveda raziščejo. Skupina izdela hiško ali krmilnico, nato pa poišče primerno mesto za postavitev. Sledi opazovanje dogajanja.

*Opisano velja zgolj kot priporočilo.

Trajanje: predvidoma od septembra do junija

Kraj izvajanja: po želji in zmožnostih.

Priporočilo: Super bi bilo, če bi se ptički dejansko naselili v hiški prek zime in da bi jih otroci tudi hranili in opazovali.

ZGODBA O ZELIŠČIH

Cilj: Svet zelišč že od nekdaj buri domišljijo, preseneča in krepi spoštovanje do narave. Znanje o tem kaj vse zelišča nudijo in »zmorejo«, ni nikoli odveč. In to želimo s tem projektom prenesti med mlade.

Potek: Skupina se odloči, katera zelišča bo spoznavala. Zasnuje si časovnico projekta in v njej predvidi: čas rasti, potrebe rastline (sonce, voda …), uporaba zelišča, pridobivanje receptur, iskanje pregovorov, pesmi, izštevank, zgodb, iger … o zelišču, intervjuji s sorodniki (morda starejšimi, živečimi v ruralnem okolju ipd.), pridobivanje semen/sadik …

*Opisano velja zgolj kot priporočilo. Vsaka nova pot do učenja o ekoloških vsebinah je zaželena. Mentorje projektov prosimo, da izvedbo projekta prilagodijo razmeram in upoštevajo predvsem pomen varnosti in zdravja otrok oziroma vseh vpletenih v načrtovan potek izvedbe projekta. Pomembno je, da izvedba sledi cilju.

Trajanje: predvidoma od septembra do junija

Kraj izvajanja: po želji in zmožnostih.

Priporočilo: Zaželeno je tudi, da se k izvajanju projekta vključi starše otrok.

Koordinatorica projekta na šoli: Jerneja Pirnat, prof.

(Skupno 64 obiskov, današnjih obiskov 1)